دهکویه میزبان کاروان سفیران نور
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396برچسب:, :: 8:44 :: نويسنده : شورای اسلامی دهکویه

 

روز چهارشنبه 30 فرودین دهکویه میزبان کاروان سفیران نور با محوریت حوزه علمیه لارستان و مرکز آموزش امام جعفر صادق (ع) لارستان بود .

 کاروان سفیران نور متشکل از معاون حوزه علمیه لارستان ، رییس مرکز آموزش امام جعفر صادق(ع) ، رییس بنیاد شهید لارستان ، معاوت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش لارستان ، و نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اداره بهزیستی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره اوقاف ، حوزه علمیه خواهران لارستان و ورزشکاران بود

در بدو ورود این کاروان در محل گلزار شهدای دهکویه مورد استقبال گرم اهالی دهکویه قرار گرفتند . در آغاز مراسم استقبال دختران دانش آموز با لباس های زیبای محلی به میهمانان خوش آمد گفته و قدوم آنان را گلباران نمودند . سپس اعضای کاروان بر مزار شهدای گرانقدردهکویه حضور یافته ضمن قرائت فاتحه  و گلباران مزار شان یاد آنان را زنده نگه داشتند .

در ابتدا مراسم حجت الاسلام تنها روحانی مستقر مسجد حضرت ابالفضل(ع) به اعضای کاروان خوشامد گفتند در ادامه  دیانت از اغضای شورای اسلامی ضمن خوش آمد گویی به اعضای کاروان به معرفی گذشته تاریخی و وضعیت علمی و فرهنگی دهکویه پرداختند . دیانت در ادامه به طرح بهسازی گلزار شهدای دهکویه اشاره نموده و گفتند : این طرح با هزینه ای بالغ بر 30 میلیون تومان در حال اجراست که 14 میلیون بودجه آن توسط بنیاد شهید اختصاص یافته و بقیه بودجه توسط خانواده شهدا و خیرین اهدا شده است و برای تکمیل آن حدود 20 میلیون تومان دیگر لازم است که باید مسوولین همکاری لازم را بنمایند .

این مراسم با اجرای سرود زیبای سفیران نور که توسط خانم احترام فروزان از شاعران دهکویه سروده شده بود ادامه یافت 

در پایان مراسم استقبال از اعضای گروه سرود با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد

پس از مراسم استقبال کلیه حضار به زیارت مرقد مطهر امام زاده امیر شاه اسماعیل رفتند .

دومین برنامه پس از مراسم استقبال بازدید از شبستان مسجد جامع قدیم دهکویه بود که قدمتی بیش از 400 ساله دارد و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .  همچنین حضار از نمایشگاه آثار خطی اساتید خط دهکویه که در همین مکان برپا شده بود بازدید نمودند .

برنامه بعدی کاروان بازدید از نمایشگاه و جشنواره غذای سالم بود . این جشنواره به همت دبستان های دهقانی و مدنی در محل سالن ورزشی در حال ساخت کنار دبیرستان شهید صفری برپا شده بود . اعضای کاروان در ابتدای ورود به نمایشگاه مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته و سپس از نمایشگاه بازدید نمودند . این نمایشگاه با عنوان جشنواره غذای سالم و سنتی با همت دانش آموزان و اولیای آنان برپا شده بود . از بخش های این نمایشگاه عرضه غذاهای محلی ، تهیه دوغ و نان محلی در همان مکان و نمایشگاه ابزارآلات قدیمی در محیط زیبا و شاد بود . در این برنامه با غذاها و نان های محلی از میهمانان پذیرایی شد .

از برنامه های دیگر کاروان بازدید از کتابخانه در حال ساخت دهکویه در پشت دبیرستان شهید صفری بود که بیش از15 سال است که هنوز تکمیل نشده و منتظر بودجه های دولتی برای تکمیل آن است . یکی از پیشنهاداتی که برای این مکان مطرح شد این بود که به دلیل نامناسب بودن مکان کتابخانه و دور از دسترس بودن این بنا تغییر کاربری یابد و مکانی دیگر که در دسترس عموم باشد به کتابخانه اختصاص یابد .

برنامه بعدی کاروان حضور در منزل یکی از قالی بافان دهکویه پوشش بهزیستی ، بود . در این مکان چند نفر از قالی بافان دیگر نیز حضور داشتند . که مشکلات خود را بیان نمودند . از جمله نکات گفته شده گران بودن مواد اولیه که موجب می شود هزینه تمام شده کار بالا باشد ، عدم حمایت مسوولین و مهم ترین مشکل عدم تضمین برای فروش دستبافته هایشان بود که متاسفانه موجب می شود یک تابلو فرش که ماه ها وقت صرف آن شده است خریداری نداشته باشد و کسانی هم که مراجعه می کنند قیمت هایی را پیشنهاد می دهند که کمتر از قیمت تهیه مواد اولیه است . دیگر مشکل بیان شده عدم پوشش بیمه برای قالی بافان بود .

بازدید از ساختمان کانون قرآن برنامه بعدی کاروان بود . گفتنی است کانون قرآن در دو طبقه با زیربنای 1450 متر مربع کار ساخت آن از حدود بیست سال قبل آغاز شده و با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان  تماما با کمک خیرین حتی بدون یک ریال از کمک نهادهای دولتی در حال ساخت است و برای پایان کار نیز بیشاز 100 میلیون اعتبار نیاز است .

حضور در نماز جماعت ظهر  مسجد اباالفضل(ع)  تقدیر از روحانیان مستقر دهکویه ، موذنان مساجد قائم (عج) و ابالفضل(ع) و قرائت حدیث کسا و پذیرایی از میهمان در دبیرستان حضرت رقیه (س) دیگر برنامه کاروان بود

از همراهان کاروان ، مسوول آموزش اداره بهزیستی لارستان ، و کارشناسان مذهبی حوزه علمیه  خواهران بودند . که توسط آنان کلاس های مهارت های زندگی  و مشاوره مذهبی ویژه دانش آموزان دختر دبیرستان حضرت رقیه (س) برپا نمودند . همچنین ساعت 4 عصر جلسه مشاوره مذهبی ویژه خواهران در محل جسینه نیز برگزار شد .

راس ساعت 4 عصر نیز مسابقه دوستانع فوتسال بین تیم های منتخب دهکویه و حوزه علمیه لارستان برگزار شد که این مسابقه 10 – 7 به نفع تیم حوزه علمیه به پایان رسید .

بخش پایانی و اختتامیه برنامه ها که در محل گلزار شهدا برگزار شد شامل : تقدیر از جوانان موفق دهکویه ، نقدیر از مددجویان بهزیستی و کارآفرینان نمونه ، تقدیر از دانش آموزان هنرمند رشته نمایش که به مسابقات استانی راه یافته بودند و تقدیر از برگزیدگان جشنواره غذای سالم بود .

بخش پایانی برنامه ها اجرای زیبای باستانی کاران نوجوان از لار بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 138
بازدید هفته : 257
بازدید ماه : 250
بازدید کل : 18172
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1